Salgsbetingelser
1. Partene
Selger: Naturkilden.no
Foretak: Szente Naturverden
Organisasjonsnummer: 934 293 444
Adresse: Kråkstadveien 144, 1408 Kråkstad
E-post: victoria.naturkilden@gmail.com
Kjøper er den privatpersonen som gjennomfører en bestilling i nettbutikken. Kjøper må være over 18 år, eller ha samtykke fra foresatt dersom vedkommende er under myndighetsalder.
2. Betaling
Vi tilbyr trygg og enkel betaling med Vipps og bankkort (Visa/Mastercard) via Shopify sin integrerte betalingsløsning. Når du fullfører bestillingen, blir betalingen behandlet umiddelbart og trekkes direkte fra din konto.
All kortinformasjon håndteres kryptert og sikkert i henhold til gjeldende standarder. Du vil motta en ordrebekreftelse på e-post så snart betalingen er gjennomført.
3. Levering
Vi streber etter å pakke og sende alle ordre innen 1–3 virkedager etter at bestillingen er mottatt. Leveringstiden fra vårt lager og frem til deg avhenger av hvilken fraktmetode du velger, og hvor i landet du bor – normalt tar dette 1–4 virkedager.
Ved høytider, ferieavvikling eller stor pågang kan det oppstå forsinkelser, men dette vil i så fall kommuniseres til deg via e-post. Du vil motta sporingsinformasjon når pakken er sendt dersom valgt fraktmetode støtter dette.
4. Angrerett
Som kunde hos oss har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen, i tråd med angrerettloven. For å benytte angreretten må varen være ubrukt, i originalemballasjen og i samme stand som ved mottak.
Angreskjema blir tilsendt på e-post, og skal legges ved varen når du returnerer. Returfrakt betales av kunden, og vi anbefaler at pakken sendes med sporing da du selv er ansvarlig for at returen når frem til oss.
Vær oppmerksom på at enkelte varer og tjenester kan være unntatt angrerett. Dette vil i så fall være tydelig merket i produktbeskrivelsen.
5. Reklamasjon
Dersom det foreligger en feil eller mangel ved varen, ber vi deg kontakte oss så snart som mulig etter at mangelen oppdages. Send en e-post til victoria.naturkilden@gmail.com med ordrenummer og en beskrivelse av problemet.
Du har rett til å reklamere i inntil:
2 år etter kjøpet, eller
5 år dersom varen er ment å vare vesentlig lenger
Vi følger forbrukerkjøpsloven og vil tilby reparasjon, omlevering eller tilbakebetaling avhengig av hva som er mest hensiktsmessig i hvert enkelt tilfelle. Ved godkjent reklamasjon dekker vi alle utgifter knyttet til retur.
6. Konfliktløsning
Vi ønsker at alle våre kunder skal være fornøyde, og oppfordrer til å ta kontakt med oss dersom det skulle oppstå problemer eller misnøye. Vi vil gjøre vårt beste for å finne en løsning i minnelighet.
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Vi oppfordrer alle våre kunder til å ta kontakt med oss dersom det oppstår problemer med et kjøp, en vare eller tjeneste. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet.
Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling.
Forbrukertilsynet kan nås på telefon 23 400 600 eller via nettsiden: www.forbrukertilsynet.no
Dersom du er forbruker bosatt i et annet EU-land, kan du også benytte Europa-Kommisjonens klageportal for å sende inn en klage. Dette er særlig relevant ved grenseoverskridende kjøp.
Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr
Spørsmål eller behov for hjelp?
Hvis du har spørsmål til våre salgsbetingelser, eller trenger hjelp i forbindelse med et kjøp, en retur eller reklamasjon – ikke nøl med å ta kontakt med oss.
Kontaktinformasjon:
E-post: victoria.naturkilden@gmail.com
Postadresse: Kråkstadveien 144, 1408 Kråkstad
Organisasjonsnummer: 934 293 444